T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KÜTAHYA / MERKEZ - Kütahya Ticaret ve Sanayi Odası Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

THEMAtic maTHEMAtics - TEMAtik maTEMAtik Projemiz Hakkında

Farklı ülkelerden öğretmenler ve 14-18 yaş arası öğrencilerle bir araya gelip matematik öğretiminin daha verimli yapılabilmesi için materyaller tasarlayarak, farklı anlatım teknikleri ve çeşitli araç gereçlerle dersleri eğlenceli hale getirip STEAM eğitimi yaklaşımı ile eğitim ve öğretim sürecine katkı sağlamayı düşünmekteyiz.

HEDEFLER

*Matematik öğretimine katkı sunacağına inandığımız materyaller üreterek derslerde kullanılır hale getirmek

*Öğretim yöntem ve tekniklerinde yeni fikirler üreterek öğrencilerin matematik dersine ilgisini artırmak

*STEAM eğitimi yaklaşımı ile matematiğin diğer bilimlerle ilişkisini öğrencilere göstermek 

*Matematik dünyasına önemli katkıları olan matematikçilerin yaşam öyküleri ve yaptıkları katkıların incelenmesi

* Çeşitli  matematik oyunları tasarlamak

*Öğrencilerin katılımı ile matematik atölyesi çalışması yaparak öğrencilerin matematik konuları hakkında daha fazla fikir üretmelerini sağlamak ÇALIŞMA SÜRECİ

*Katılımcı öğretmen ve öğrencilerin tanışması ve projemizin çalışma programının oluşturulması

*Projemizin afiş ve logosunun belirlenmesi için anket çalışmalarının yapılması

*Karma çalışma gruplarının oluşturularak grupların ortak çalışma konularının belirlenmesi

*Materyal üretiminin yapılmasına uygun konuların belirlenmesi

*Hangi konularda öğretim yöntem ve tekniklerinin çalışılacağının belirlenmesi

*Yaşamının inceleneceği matematikçilerin belirlenmesi *Matematik atölyesi çalışma konularının belirlenmesi

*Kullanılacak web 2.0 araçlarının ve oluşturulacak matematik oyununun belirlenmesi  

BEKLENEN SONUÇLAR

*Öncelikle projeye katılan öğrencilerde ve onların çevrelerindeki öğrencilerde matematik bilincinin artması

*Çeşitli materyallerle matematiğin anlaşılırlığının artırılmasına katkı sunulması

*Matematik konularının günlük yaşamla bağlarının öğrencilere anlatılması

*STEAM eğitimi kapsamında öğrencilerin matematiğin bilim, teknoloji, mühendislik ve sanat ilişkisinin daha iyi anlatılması

*Matematiğin daha iyi anlaşılabilmesi için öğrencilerimizde araştırma bilincinin ve alışkanlığının artırılması

*Öğrenciler arasında birlikte çalışma alışkanlığının ve takım ruhunun gelişmesi

*Üç boyutlu düşünme becerisinin geliştirilmesi

*Doğru materyaller ve Web 2.0 araçlarıyla matematik öğretiminin keyifli hale getirilmesine katkı sunulması

*Teknolojinin doğru ve verimli kullanımına katkı sunulması

*Web 2.0 araçlarının eğitimde etkin kullanımına katkı sağlanması

* Öğrencilerde sanatsal düşünme ve el becerilerinin gelişmesi

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 08.03.2023 - Güncelleme: 08.03.2023 13:59 - Görüntülenme: 208
  Beğen | 0  kişi beğendi

Etiketler :
KÜTSO MTAL,